Monday, 23 January 2012

BAB 2


BAB 2
Kedengaran bunyi orang ketawa yang membingitkan telinga  bersorak selepas exam akhir belabuhkan tirainya.Bermulalah cuti semester selama tiga bulan yang amat dinanti oleh ramai penuntut
."wei,group kita nak pi mne cuti kali ni".kata salah satu kawan baik ku dri utara.
"aq rse nak gi bercuti diatas katil kut".gurau ku disambut dengan ketawa..
"ape kata kita pergi genting,alah untuk sehari dua je..cne??"
"Setuju..."sambut yang lain..
Seminggu kemudian,Hana dan kawan nya berkumpul di rumahnya seperti yang dijanjikan.
"Wei, aq bawa kereta mak aq ni..tak kan lah nak bawa kereta aq yang kelisa tu,kita nak jdi ikan sadin ke!!!.
"Wah,sejuk dan cantik gila lah..udara dah lah segar..mesti semua berry kat sini sedapkan!!"kata salah seowng kawan ku aqil,dia tu memang mulut bising dah lah cakap kuat ingat kita owng pekak ke..
"aqil,ko ni tak leh cakap pelan-pelan ke haa..kita orang tak pekak lah..ko ni tetap tak berubah ,bukan main kata azam tahun ni nak ckp pelan-pelan..tapi sekarang dah nak habis tahun..tak senonoh betol, wat malu je..kata Hana dengan lantangnya..
"Kowng boleh tak jangn gaduh,cam anjing dngn kucing je.."balas Aina yang dari tadi memerhati teruna dan dara ini memekak,,
"Aina,ko blh senyap tak,bukan aq gaduh dengan ko pun :p"balas aqil dan hana serentak..
Sepiii..Hana tak sanggup lgi pandang muka aqil,lalu terus belari ke arah Aina yang mula beredar dari tempatnya..aqil yang ditinggalkan bersendirian mula ketawa teringat kan peristiwa tdi..Hana-Hana,knpe ko tak leh terima aq,knpe tak leh lupakan Fakrul!!,,jerit hati jo...itu rahsia yang terbesar Jo..hakhak.."Aq akan buat Hana cintakan aq dengan sendirinya.."kata aqil didalam ati.
"aqil,aqil..ko ni tak berubah juga ,ko ni tak leh ke tak kacau Hana ke..!!,ko ni Hana tak nak kat ko, ko terhegeh-hegeh,ko ni wat malu je"kata Rafe" teman yang aqil yang suka membebel..hehe..kalau Rafe dengar msti aq kena membebel lagi..
Selepas cheak in kat hotel yang kita orang akan bermalam selama seminggu.Kami terus merehatkan diri untuk seketika setelah berjalan jauh.Hana dan Aina di dalam bilik yang sama,manakala aqil dan Rafe telah ditempatkan bertentangan dengan bilik Hana.Tersengeh-sengeh aqil bila di tempatkan dihadapan bilik Hana.
"Kenapa lah kowng gi undi aqil untuk duduk kat depan bilik kita ni haaa"bebel Hana kepada Aina.
"Alah, biarlah aqil tu,ko ni cam tak biasa plk..aqil tu pun baik & hensem.Nape lah ko boleh tolak die haa..Tapi dia tetap setia kat ko,bukan cam Fakrul tu,,buang karat je"balas Aina dengan bisanya.
"Aina, ari ni ko sarapan racun ke haa,,bisa gilahah sampai menusuk ke kalbu..hakhak.."balas Hana.
"Ko ni tak penah nak serius, kalau satu ari nanti ko tersuka dengan dia,,padahal dia dah tak suka kan ko, padan muka,,waktu tu ko menonggeng je lah :P..huhuhh."balas Aina
"Yelah-yelah!! "balas malas Hana..
Tapi Hana mengakui ada betulnya cakap Aina tu,kalau betul lah satu ari nanti dia tersuka dengan aqil,malu nya dia yang menolak,last dia yang nak.haaaaaaaaa,,,tak sanggup nak menghadapi kenyataan itu.
Esok harinya ,Hana dan kawan-kawanya ,bersiap untuk pergi ke taman tema yang terletak berdekatan dan mengambil 5 minit dengan berjalan kaki.
"Hana, cepat lah bersiap, dah lah ko ni bersiap bukan main lama,macam nak jumpa perdana menteri je"bebel Aina.Aina ni pagi-pagi dah membebel,bagus lah ko memang sesuai couple dengan Rafe yang memang kuat membebel dan selalu bajek pandai :P..
"Yelah-yelah,,"Hana terus bangun lalu mencapai tuala mandi yang memang tersidai  di ampaian. Di dalam bilik air,Hana menjerit,"SIBUK JE"..HAKHAK..
Secepat yang boleh,Hana bersiap.Setelah yakin dia kelihatan sempurna.Han terus meluru keluar dan dengan serentak terjempul muka aqil yang seperti baru bangun tidur.Bila ternampak Hana mata aqil yang tadinya ngantuk boleh tersembul keluar bila ternampak Hana yang keluar bagai puteri kayangan yang baru keluar dari singgah sananya.
Terus keluar idea untuk mengusik Hana,entah lah kenape dia suka mengusik Hana, dan membuat gadis perlesung pipit itu marah..Ia tu lah yang dinamakan cinta atau yang lebih tepat "ANGAU".HAAAAAAAAAAAA...Biar lah,aq angau dengan Hana je..
"hai,baru bangun ke,ape lah anak dara zaman skrang ni kan, tak leh buat isteri lah,"kata aqil.
"Ko kisah ape, bukan aq nak jadi isteri ko pun.,perasan,,plz..lah,aq tak terdesaklah."balas Hana dengan selamba.
"Ek eleh, jual mahal pulak..heiii,dah lah sombong, takpe-takpe!!"balas aqil.
"Korang ni, dah lah dua-dua bangun lewat, memekak pulak,, tetap tak berubah"pekik Rafe dan Aina.
Bagus lah tu , pasangan sejoli ni..hakhak.." :P boleh pulak baca "FIKIRAN",,,CAKAP BENDA YANG SAME JE-3..hihihh..
Selepas sarapan,Hana dan rakan-rakan yang lain mula pergi ke taman tema yang dikatakan popular disekitar perak dan kuantan.
"Wei, jom kita gi cuba main rollercoster"kata kawan yang amat nerd dalam group kita owang,Amin."wah, terernya ko, tak takut ke gayat,,hheehee"
"Aku baru nak cuba yang baru thu!!ko ni menggoyahkan semangat aq je..tah ape je.."balas amin dengan marah.
"Jom,kita gi ahhh.."kata aqil.
"aqil, bukan ke ko ni gayat, aihh..dah tak gayat pulak..mentang-mentang lah gadis kayangan ko tu ade kat sini,,ohhhh,,Hana!!
Hana yang kebetulan berada di barisan hadapan terus kebelakang kerna tidak tahan diusik oleh teman-teman aqil.aqil yang melihat Hana pergi ke belakang terus menyusuri Hana ke belakang.
"Awak marah ke kawan-kawan saya usik awak,alah diorang tu bukan makan saman,,"kata aqil.
Lalu Hana pun menjawab dengan selambanya.
"Suka sangat3!! tahu tak aq rase sial sangat ikut korang gi sini,kalau aq thu akan jdi camni aq tak ikut k.."
"Okeoke..sori k.."balas aqil.
"Wei, aq nak duduk depan lah, ko kan gayat baik duduk belakang k,,"kata aqil kepada Amin.
"yelah,yelah..ko ni memang tak boleh tengok aq senang kan!!"balas Amin.
Hana yang kebetulan tidak mempunyai tempat duduk belakang terpaksa duduk disebelah aqil yng kebetulan kosong.
"Ko ni kenape tersengeh-sengeh dari tadi haa..macam orang gila je.."kata Hana.macam kerang busuk..hihi.
"Biar lah aq gila, gilakan ko je.."balas aqil selamba..
"hahha..lantak ko lah, buat serabut je.."balas Hana.
"haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.."jerit aqil gayat.
"Ko ni aqil tak malunya ko ni ,Hana tu stedy je naik, ko yang jantan yang selalu tunjuk hebat boleh takut..hehe"kata Aina ketike turun dari rollercoster.
"Aku pun baru tahu aq ni gayat, klau aq tahu,aq tak kan naik punya "balas aqil malu!!!.
"Hahahaaa..aqil malu!!
"haha..ko ni bodoh lah,,sendiri gayat pon tak tahu...buat malu je,,bengappppp!!"balas Hana.
"Sampai ati ko kata aq camni...jatuh saham aq lah kalau ko cakap benda ni kuat-kuat"balas aqil dengan muka masam.
“Siannye dia..malu ek..nak dodoi ke,,meh kat sini,,”balas arif selamba..
“Jahatnye ko ni...”balas aqil dengan malunye.
“Dah lah aku malas ,aq nak balik hotel lah ..buat malu je kalau aq tetap ade kat sini!!! J. balas aqil bengang.
“yelah!!,dah baik ko balik je..ek,,terus balik hotel..jangan merayau-rayau sebab aq tak ada kunci spare tau..PAHAM!!”balas Arif.
“Yelah sayang...intan payung,berlian..”balas aqil selamba.
Sebelum sampai aqil singah ke gerai yang berhampiran untuk membeli cenderahati kepada ibu tersayang dan kekasih hatinye,,Hana~~.
Hihi,,macamlah Hana tu memang kekasih hati aq..alah biar lah mana tahu boleh jadi kenyataan,,hana-hana kenape ko ni sombong sangat,jual mahal,,tapi lagi ko jual mahal ,lagi aku nak memiliki ko ek..hihi..
Hana bukan lah gadis yang cantik sangat tapi senyuman nye membuatkannya seribu kali ganda lebih cantik..haha,,aq pon tak tahu kenape suka sangat buat gadis kecik molek ni marah,,entahlah tak ada reason yang kukuh,,hihi
“Aduh,,sakitnye,,”Jo mengerang kesakitan.
“Maaf encik, saya tak sengaja,,saya betul-betul tak sengaja..”balas gadis yang sangat comel..
Aqil yang terkesima hanya mendiamkan diri..aqil,aqil ,padan muka kau,bolah pulak ko berangan sampai tak tengik jalan,,semua ni sebab Hana,,kata jo kepada dirinya sendiri.
“ko ni dah lah kene buat kerja senang pun susah ke haa..ke ko nak duduk goyang kaki pastu tunggu duit jatuh dari bumi.
aqil lihat gadis comel tersebut kelihatan malu bila dimarahi oleh bosnye kot..entahlah..sian pulak aqil bila tengok wajah gadis itu seperti ingin menangis.
Jo yang timbul rasa kasihan pun ,terus mendapat kan gadis tersebut.
“Encik ni boss kepada adek ni ek..”tanya aqil.
“Ye,,sori buat encik ,,anak buah saya ni memang tak kuat tak abis-abis sakit je,,”balas boss gadis tersebut.
“oh,,saya tak ape-ape pon,,berapa kaca pasu yang pecah ni..saya pun tak perasan yang dia bawa kaca”balas aqil
“encik tak yah bayar lah,takpe nanti saya suruh anak buah saya ganti ek,,”
“Tak pe biar saya yang tolong bayarkan ,tpi dengan satu syarat,,saya nak cakap dengan anak buah encik bolah tak?.. J.
“tak jadi masalah..”
Selepas itu, aqil pun beredar ke gerai yang berhampiran untuk duduk berbual .
“Adek nama spe”ayat pemualaan,,hihi
“Anisa tapi panggil nisa je lah,,lebih senang,,semua kat sini panggil saya nisa,,.Encik??”
Oh..alah takyah nak berencik-encik lah dengan saya ,,segan pulak saya..panggil saya aqil je..nama saya safiy aqil.
“kenape Boss nisa tu garang sangat dengan nisa ek..pelik pulak..dia memang camtu ke”tanya aqil pelik.
“Alah, dia tu bapa saudaara nisa..nisa kerja kat kedai dia..keluarga nisa bukan orang kya ,,takut nanti bila nisa lawan kene buang kerja, sape nak kasi keluarga nisa makan..sori-sori ,nisa dah melalui je..”balas nisa.
“Nisa, nak nombor fon bolah tak,mane tahu kalau
aqil perlukan nisa.aqil boleh call”.balas aqil.
“ok,,meh kasi fon jo kat nisa”
“nak!!”..ambilah..
Pertemuan yang dengan nisa menemani aqil hingga terlena.Untung aq tak join diorang.. dapat jumpa awek cun cam nisa..,dah lah comel+cun+baik+sopan..perfect..nak wat bakal isteri..hihi.tapi nak campak mane Hana kesayangan aq ni..tu lah Hana,jual mahal sangat,nanti hati aq dahh tada untuk dia,,padan muka!!!nangis dengan air mata darah pon tak guna..ape yang aq mengarot ni..hihi.malam-malam camnilah nak membebel je..
Bush!! Bush!!..Jo terus melunjur ke atas katilnye..dan terus terlena .ZZzz...

Friday, 20 January 2012

hidup kita

Assalamualaikum ..dah lama aku tak membebel ape2 kat blog ni..saya ingat nak share kisah hidup saya yang membosankan..haha..tak ada lah saja je.. kalau saya diberi peluang lahir semula say nak semua yang peristiwa buruk yang terjadi dalam hidup sya tak terjadi dan saya naak jadi orang yang boleh dibanggakan...sekolah pada 2012 ni agak memenatkan....haha,,tapi saya masih bahagia dengan ia .,.tahun ni ada lah tahun penentuan sebanyak mane pelajaran yang dapaat masuk dalam kepala otak saya selama tiga tahun belajar di sekolah seri mahkota..satu amanah yang agak berat untuk dipikul oleh sya jika tak ada sokongan dari keluarga ,,sahaabat -sahabat saya yang same-same berjuang dan bersaing dengan saya untuk memastikan semua haraapan yang diharapkan dapat ditunaaikan..saya ingai kalaulaah saya dapat 8A+ saya nak keluar dari sekolah seri mahkota.. sayaa nak tunaikan haasrat sayaa yang tak berkesampaian ketika form1 ..ingin ke sekolah berasrama penuh..untuk mencari lebih banyak pengalaman..kaata orang jaauh perjalanana luaas pemandangan..haaha..saya sentiasa berharap apaa yang saya nak ditunaikan..saya nak orang tahu bahawa setiap apa yang orang laain mampu buat ,saya juga boleh..
saya dalam sekolah rendah ,saya adalah kanak2 yang kurang pandai..saaya selalu rendah diri sangat dengan orang,,itulah sebaabnyaa saya banyak kebelakaang daalam banyak hal..tapi tahun yang menentukan saya dapat 4A1B UPSR ada lah satu anugerah yang paling hebat,,dan saya tak dapat baayangkan,,dalam setengah tahun saja saya boleh merubah diri saya menjadi seorang yang percaya bahawa saya juga berhak untuk segala-galanya,..sejak saya dapat keputusan 4A1B.. saya menjadi seorang yang pandai.. saya pun tak sangka saya masih boleh besaing dengan rakan-rakan seperjungan sayaa dari kelas pertama.. sayaa takakan benarkan orang lain memandang rendah pada diri saya lagi.. saya aakan pastikan diri saya berjaya dalam setiap segi dan membuktikan bahawa saya berhak..
say ada 3 orang kawan yang menjadi pendorong setia,,saya tak sangka orang yang saya tak rapat ketika sekolah rendah boleh jadi ssahabat yang paling baik in the world and the next.. dalam perjalanan persahabatan ini terlalu banyak gelak tawa ,tak lupa juga tangis sedih,,kecewa..haha..
TENGKU NURJAMIELLA BINTI TENGKU ABDULLAH... :)
NURUL AINA BINTI RAZELAN.. :)
AINA AYUNIE BINTI KAMARUDDIN.. :)

thanx be my friend..we will be friend for 4ever  and ever.. :D


saya NOOR SYAFIZA BINTI MOHD KHALIM.. ingin memberitahu bahawa azam tahun baru kali ini,,ia lah untuk paastikan PMR saya 8A+
selain itu..biarlah rahsia!!  haha..tapi banyak sangat azam tahun ni aaaaaakkkkkkkkannnnnnnnnnnnn saya tunaikan.. :D

Friday, 13 January 2012

the life in light

“Life is beautiful and yet life is not a bed of roses. Though it is full of ups and downs it has many facets of blessings and successes.
To some people, life is hard, cruel and merciless. These set of people see life as punishment throughout their entire lives. They therefore resigned themselves to fate, believing all is finished. To them, nothing that they do can ever be good. They take delight in committing crimes and maiming others to avenge their ill-fortune. They lost every sense of direction and most times, some of them go as far as committing suicide, just to escape the injustice life has meted out to them.
But there are those who see life as a challenge, a channel of discovery and innovation, a prospect for success and a gateway to wealth. To them life is sweet, colourful and kind. No matter the situation these people find themselves, they keep pressing on, believing in a cause, a cause to succeed and get the most out of life. No wonder an adage says, “Where there is life, there is hope.”
The will to succeed or fail lies within an individual jurisdiction. You can live life to the fullest with utmost satisfaction and fulfillment if you determine with all your mind, body and soul to succeed. On the other hand, life can be miserable to you if you take everything for granted and wait on fate to play itself out.
Setting of goals and strategic plans that will strive no matter the odds which may move against you is one of the basic things needed to get the best out of life. These goals which must be result oriented, should be followed up consistently even if things seem blurred or unyielding at first.
Also, the mind is the centre of everything. It controls your thoughts and beliefs. A focused mind has never fail. A positive mind helps one to discover his talents and potentials. Great men and women, both living and dead, had their minds focused on something and nothing deterred them from achieving their dreams. Each of them had a belief, should I say faith, which they held onto, they nurture the belief, focused all their attention and live on it. And today, we have benefited in one way or the other from their inventions and great ideas.
Life is a challenge. And for anyone to succeed in life, he must be ready to show the stuff he is made of. He must be ready to sacrifice his time and build up his mind frame toward success. What is happening in our environment should not influence or affect us in our daily quest for success in life. Instead, we should control the happenings around us.
Life is so easy, yet many people rush and miss what they want to achieve in life. Don’t rush in life. Take one step at a time. Each step should be properly planned before being launched. Steady, balance, mark and shoot. And before you know it, the sky will become the beginning of your success.
All the great men of today, has one way or the other tasted the other side of life but they did not cower. Instead, they were renewed to redefine their goals; they ride on with faith, believing in their potentials, focusing their mind on something, knowing fully well that in every black cloud there is always a silver lining.

the darkness, the rays of light

Destiny is for losers. It's just a lame excuse for letting things happen to you instead of making them happen.

A promise is a promise at least that's what they say. Well welcome to reality, they're broken everyday.

When the pain is holding on is greater than the pain of letting go it's time to let go.

Never let ears witness what your eyes didn't see or let your mouth speak what your heart doesn't feel.

I hate you today doesn't mean I hate you tomorrow. Feeling change according ti the timeline goes.

I'm pretty, but I'm not beautiful. I sin, but I'm not the devil. I'm good but I'm not the angel.

Trust is like an eraser. It gets smaller and smaller after every mistakes we make.

Talking to yourself - that's actually more like listening than speaking.

I built up a world of magic because my real life is tragic.

It's impossible to find someone who will never hurt you, so go on with the one who is worth all the pain.

I have a great imaginary world, but sometimes I just need things to happen for real. - Ally McBeal

Best way to not get heart broken, is pretend you don't have one. - charlie sheen

Don't always say, "There's still time" because there's also a concept of "it's too late."

You usually find what you're looking for when the moment you stop looking at it.

you keep feeding your feeling with memories that’s why it’s so hard to get over someone.

Monsters are real, and ghost are real too. They live inside us and sometimes they win. - Stephen King

The future is scary, but you can't just run back to the past because it's familiar. Yes, it's tempting but it's a mistake. - How I Met Your Mother

my best friend

friend are someone that we can share a opinion and problem.friend also can be help us went we need help in the hard time.I have many friend but i only have one best friend.

my best friend is Tengku Nurjamiella binti Tengku Abdullah.I have known her for four years. I first close her when she joined my class in from 1. We have been friend ever since then. She has a long hair . His hair is black and straight.She has small eyes,a pointed nose and a wide mouth.She is usually smilling and so she has a very pleasant ,friendly face.
One of the best things about her is that she is very caring person.She willing to help anyone in trouble and you can always depend on her.So, it not surprising that she is one of most popular girls in school.I think one of the reasons that nurjamiella and i get along so well is that we have many things in common. We are both prefect and member in the class. Our hobbies too are similar.we both like reading and playing are sports.

Nurjamiella is truly a very good friend.she has always helped in times of trouble . I normally share all my problems with her because she gives me good advice.she also encourages me whenever i fell down.
I am very thankful that i have such a good friend like tengku nurjamiella.I hope that we will remain friends always..friend 4 ever... :)

Thursday, 12 January 2012

tahun yang tak boleh main2

tahun ni cuak jugak..tahun yang saya akan menduduki  PMR..satu amanah yang sangat berat bagi saya untuk saya galas selama tiga tahun ini..
panjang lagi perjalanan saya tapi ia bermula dari peperiksaan ini..
hanya tuhan je tahu bertape takutnye menghadapi satu kenyataan bahawa saya dah from 3.
hari first sekolah..takut nak berhadapan dngan cikgu sesi pagi yng memang serius gle..haha

8A+