Friday, 20 January 2012

hidup kita

Assalamualaikum ..dah lama aku tak membebel ape2 kat blog ni..saya ingat nak share kisah hidup saya yang membosankan..haha..tak ada lah saja je.. kalau saya diberi peluang lahir semula say nak semua yang peristiwa buruk yang terjadi dalam hidup sya tak terjadi dan saya naak jadi orang yang boleh dibanggakan...sekolah pada 2012 ni agak memenatkan....haha,,tapi saya masih bahagia dengan ia .,.tahun ni ada lah tahun penentuan sebanyak mane pelajaran yang dapaat masuk dalam kepala otak saya selama tiga tahun belajar di sekolah seri mahkota..satu amanah yang agak berat untuk dipikul oleh sya jika tak ada sokongan dari keluarga ,,sahaabat -sahabat saya yang same-same berjuang dan bersaing dengan saya untuk memastikan semua haraapan yang diharapkan dapat ditunaaikan..saya ingai kalaulaah saya dapat 8A+ saya nak keluar dari sekolah seri mahkota.. sayaa nak tunaikan haasrat sayaa yang tak berkesampaian ketika form1 ..ingin ke sekolah berasrama penuh..untuk mencari lebih banyak pengalaman..kaata orang jaauh perjalanana luaas pemandangan..haaha..saya sentiasa berharap apaa yang saya nak ditunaikan..saya nak orang tahu bahawa setiap apa yang orang laain mampu buat ,saya juga boleh..
saya dalam sekolah rendah ,saya adalah kanak2 yang kurang pandai..saaya selalu rendah diri sangat dengan orang,,itulah sebaabnyaa saya banyak kebelakaang daalam banyak hal..tapi tahun yang menentukan saya dapat 4A1B UPSR ada lah satu anugerah yang paling hebat,,dan saya tak dapat baayangkan,,dalam setengah tahun saja saya boleh merubah diri saya menjadi seorang yang percaya bahawa saya juga berhak untuk segala-galanya,..sejak saya dapat keputusan 4A1B.. saya menjadi seorang yang pandai.. saya pun tak sangka saya masih boleh besaing dengan rakan-rakan seperjungan sayaa dari kelas pertama.. sayaa takakan benarkan orang lain memandang rendah pada diri saya lagi.. saya aakan pastikan diri saya berjaya dalam setiap segi dan membuktikan bahawa saya berhak..
say ada 3 orang kawan yang menjadi pendorong setia,,saya tak sangka orang yang saya tak rapat ketika sekolah rendah boleh jadi ssahabat yang paling baik in the world and the next.. dalam perjalanan persahabatan ini terlalu banyak gelak tawa ,tak lupa juga tangis sedih,,kecewa..haha..
TENGKU NURJAMIELLA BINTI TENGKU ABDULLAH... :)
NURUL AINA BINTI RAZELAN.. :)
AINA AYUNIE BINTI KAMARUDDIN.. :)

thanx be my friend..we will be friend for 4ever  and ever.. :D


saya NOOR SYAFIZA BINTI MOHD KHALIM.. ingin memberitahu bahawa azam tahun baru kali ini,,ia lah untuk paastikan PMR saya 8A+
selain itu..biarlah rahsia!!  haha..tapi banyak sangat azam tahun ni aaaaaakkkkkkkkannnnnnnnnnnnn saya tunaikan.. :D

No comments:

Post a Comment