Monday, 23 January 2012

BAB 2


BAB 2
Kedengaran bunyi orang ketawa yang membingitkan telinga  bersorak selepas exam akhir belabuhkan tirainya.Bermulalah cuti semester selama tiga bulan yang amat dinanti oleh ramai penuntut
."wei,group kita nak pi mne cuti kali ni".kata salah satu kawan baik ku dri utara.
"aq rse nak gi bercuti diatas katil kut".gurau ku disambut dengan ketawa..
"ape kata kita pergi genting,alah untuk sehari dua je..cne??"
"Setuju..."sambut yang lain..
Seminggu kemudian,Hana dan kawan nya berkumpul di rumahnya seperti yang dijanjikan.
"Wei, aq bawa kereta mak aq ni..tak kan lah nak bawa kereta aq yang kelisa tu,kita nak jdi ikan sadin ke!!!.
"Wah,sejuk dan cantik gila lah..udara dah lah segar..mesti semua berry kat sini sedapkan!!"kata salah seowng kawan ku aqil,dia tu memang mulut bising dah lah cakap kuat ingat kita owng pekak ke..
"aqil,ko ni tak leh cakap pelan-pelan ke haa..kita orang tak pekak lah..ko ni tetap tak berubah ,bukan main kata azam tahun ni nak ckp pelan-pelan..tapi sekarang dah nak habis tahun..tak senonoh betol, wat malu je..kata Hana dengan lantangnya..
"Kowng boleh tak jangn gaduh,cam anjing dngn kucing je.."balas Aina yang dari tadi memerhati teruna dan dara ini memekak,,
"Aina,ko blh senyap tak,bukan aq gaduh dengan ko pun :p"balas aqil dan hana serentak..
Sepiii..Hana tak sanggup lgi pandang muka aqil,lalu terus belari ke arah Aina yang mula beredar dari tempatnya..aqil yang ditinggalkan bersendirian mula ketawa teringat kan peristiwa tdi..Hana-Hana,knpe ko tak leh terima aq,knpe tak leh lupakan Fakrul!!,,jerit hati jo...itu rahsia yang terbesar Jo..hakhak.."Aq akan buat Hana cintakan aq dengan sendirinya.."kata aqil didalam ati.
"aqil,aqil..ko ni tak berubah juga ,ko ni tak leh ke tak kacau Hana ke..!!,ko ni Hana tak nak kat ko, ko terhegeh-hegeh,ko ni wat malu je"kata Rafe" teman yang aqil yang suka membebel..hehe..kalau Rafe dengar msti aq kena membebel lagi..
Selepas cheak in kat hotel yang kita orang akan bermalam selama seminggu.Kami terus merehatkan diri untuk seketika setelah berjalan jauh.Hana dan Aina di dalam bilik yang sama,manakala aqil dan Rafe telah ditempatkan bertentangan dengan bilik Hana.Tersengeh-sengeh aqil bila di tempatkan dihadapan bilik Hana.
"Kenapa lah kowng gi undi aqil untuk duduk kat depan bilik kita ni haaa"bebel Hana kepada Aina.
"Alah, biarlah aqil tu,ko ni cam tak biasa plk..aqil tu pun baik & hensem.Nape lah ko boleh tolak die haa..Tapi dia tetap setia kat ko,bukan cam Fakrul tu,,buang karat je"balas Aina dengan bisanya.
"Aina, ari ni ko sarapan racun ke haa,,bisa gilahah sampai menusuk ke kalbu..hakhak.."balas Hana.
"Ko ni tak penah nak serius, kalau satu ari nanti ko tersuka dengan dia,,padahal dia dah tak suka kan ko, padan muka,,waktu tu ko menonggeng je lah :P..huhuhh."balas Aina
"Yelah-yelah!! "balas malas Hana..
Tapi Hana mengakui ada betulnya cakap Aina tu,kalau betul lah satu ari nanti dia tersuka dengan aqil,malu nya dia yang menolak,last dia yang nak.haaaaaaaaa,,,tak sanggup nak menghadapi kenyataan itu.
Esok harinya ,Hana dan kawan-kawanya ,bersiap untuk pergi ke taman tema yang terletak berdekatan dan mengambil 5 minit dengan berjalan kaki.
"Hana, cepat lah bersiap, dah lah ko ni bersiap bukan main lama,macam nak jumpa perdana menteri je"bebel Aina.Aina ni pagi-pagi dah membebel,bagus lah ko memang sesuai couple dengan Rafe yang memang kuat membebel dan selalu bajek pandai :P..
"Yelah-yelah,,"Hana terus bangun lalu mencapai tuala mandi yang memang tersidai  di ampaian. Di dalam bilik air,Hana menjerit,"SIBUK JE"..HAKHAK..
Secepat yang boleh,Hana bersiap.Setelah yakin dia kelihatan sempurna.Han terus meluru keluar dan dengan serentak terjempul muka aqil yang seperti baru bangun tidur.Bila ternampak Hana mata aqil yang tadinya ngantuk boleh tersembul keluar bila ternampak Hana yang keluar bagai puteri kayangan yang baru keluar dari singgah sananya.
Terus keluar idea untuk mengusik Hana,entah lah kenape dia suka mengusik Hana, dan membuat gadis perlesung pipit itu marah..Ia tu lah yang dinamakan cinta atau yang lebih tepat "ANGAU".HAAAAAAAAAAAA...Biar lah,aq angau dengan Hana je..
"hai,baru bangun ke,ape lah anak dara zaman skrang ni kan, tak leh buat isteri lah,"kata aqil.
"Ko kisah ape, bukan aq nak jadi isteri ko pun.,perasan,,plz..lah,aq tak terdesaklah."balas Hana dengan selamba.
"Ek eleh, jual mahal pulak..heiii,dah lah sombong, takpe-takpe!!"balas aqil.
"Korang ni, dah lah dua-dua bangun lewat, memekak pulak,, tetap tak berubah"pekik Rafe dan Aina.
Bagus lah tu , pasangan sejoli ni..hakhak.." :P boleh pulak baca "FIKIRAN",,,CAKAP BENDA YANG SAME JE-3..hihihh..
Selepas sarapan,Hana dan rakan-rakan yang lain mula pergi ke taman tema yang dikatakan popular disekitar perak dan kuantan.
"Wei, jom kita gi cuba main rollercoster"kata kawan yang amat nerd dalam group kita owang,Amin."wah, terernya ko, tak takut ke gayat,,hheehee"
"Aku baru nak cuba yang baru thu!!ko ni menggoyahkan semangat aq je..tah ape je.."balas amin dengan marah.
"Jom,kita gi ahhh.."kata aqil.
"aqil, bukan ke ko ni gayat, aihh..dah tak gayat pulak..mentang-mentang lah gadis kayangan ko tu ade kat sini,,ohhhh,,Hana!!
Hana yang kebetulan berada di barisan hadapan terus kebelakang kerna tidak tahan diusik oleh teman-teman aqil.aqil yang melihat Hana pergi ke belakang terus menyusuri Hana ke belakang.
"Awak marah ke kawan-kawan saya usik awak,alah diorang tu bukan makan saman,,"kata aqil.
Lalu Hana pun menjawab dengan selambanya.
"Suka sangat3!! tahu tak aq rase sial sangat ikut korang gi sini,kalau aq thu akan jdi camni aq tak ikut k.."
"Okeoke..sori k.."balas aqil.
"Wei, aq nak duduk depan lah, ko kan gayat baik duduk belakang k,,"kata aqil kepada Amin.
"yelah,yelah..ko ni memang tak boleh tengok aq senang kan!!"balas Amin.
Hana yang kebetulan tidak mempunyai tempat duduk belakang terpaksa duduk disebelah aqil yng kebetulan kosong.
"Ko ni kenape tersengeh-sengeh dari tadi haa..macam orang gila je.."kata Hana.macam kerang busuk..hihi.
"Biar lah aq gila, gilakan ko je.."balas aqil selamba..
"hahha..lantak ko lah, buat serabut je.."balas Hana.
"haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.."jerit aqil gayat.
"Ko ni aqil tak malunya ko ni ,Hana tu stedy je naik, ko yang jantan yang selalu tunjuk hebat boleh takut..hehe"kata Aina ketike turun dari rollercoster.
"Aku pun baru tahu aq ni gayat, klau aq tahu,aq tak kan naik punya "balas aqil malu!!!.
"Hahahaaa..aqil malu!!
"haha..ko ni bodoh lah,,sendiri gayat pon tak tahu...buat malu je,,bengappppp!!"balas Hana.
"Sampai ati ko kata aq camni...jatuh saham aq lah kalau ko cakap benda ni kuat-kuat"balas aqil dengan muka masam.
“Siannye dia..malu ek..nak dodoi ke,,meh kat sini,,”balas arif selamba..
“Jahatnye ko ni...”balas aqil dengan malunye.
“Dah lah aku malas ,aq nak balik hotel lah ..buat malu je kalau aq tetap ade kat sini!!! J. balas aqil bengang.
“yelah!!,dah baik ko balik je..ek,,terus balik hotel..jangan merayau-rayau sebab aq tak ada kunci spare tau..PAHAM!!”balas Arif.
“Yelah sayang...intan payung,berlian..”balas aqil selamba.
Sebelum sampai aqil singah ke gerai yang berhampiran untuk membeli cenderahati kepada ibu tersayang dan kekasih hatinye,,Hana~~.
Hihi,,macamlah Hana tu memang kekasih hati aq..alah biar lah mana tahu boleh jadi kenyataan,,hana-hana kenape ko ni sombong sangat,jual mahal,,tapi lagi ko jual mahal ,lagi aku nak memiliki ko ek..hihi..
Hana bukan lah gadis yang cantik sangat tapi senyuman nye membuatkannya seribu kali ganda lebih cantik..haha,,aq pon tak tahu kenape suka sangat buat gadis kecik molek ni marah,,entahlah tak ada reason yang kukuh,,hihi
“Aduh,,sakitnye,,”Jo mengerang kesakitan.
“Maaf encik, saya tak sengaja,,saya betul-betul tak sengaja..”balas gadis yang sangat comel..
Aqil yang terkesima hanya mendiamkan diri..aqil,aqil ,padan muka kau,bolah pulak ko berangan sampai tak tengik jalan,,semua ni sebab Hana,,kata jo kepada dirinya sendiri.
“ko ni dah lah kene buat kerja senang pun susah ke haa..ke ko nak duduk goyang kaki pastu tunggu duit jatuh dari bumi.
aqil lihat gadis comel tersebut kelihatan malu bila dimarahi oleh bosnye kot..entahlah..sian pulak aqil bila tengok wajah gadis itu seperti ingin menangis.
Jo yang timbul rasa kasihan pun ,terus mendapat kan gadis tersebut.
“Encik ni boss kepada adek ni ek..”tanya aqil.
“Ye,,sori buat encik ,,anak buah saya ni memang tak kuat tak abis-abis sakit je,,”balas boss gadis tersebut.
“oh,,saya tak ape-ape pon,,berapa kaca pasu yang pecah ni..saya pun tak perasan yang dia bawa kaca”balas aqil
“encik tak yah bayar lah,takpe nanti saya suruh anak buah saya ganti ek,,”
“Tak pe biar saya yang tolong bayarkan ,tpi dengan satu syarat,,saya nak cakap dengan anak buah encik bolah tak?.. J.
“tak jadi masalah..”
Selepas itu, aqil pun beredar ke gerai yang berhampiran untuk duduk berbual .
“Adek nama spe”ayat pemualaan,,hihi
“Anisa tapi panggil nisa je lah,,lebih senang,,semua kat sini panggil saya nisa,,.Encik??”
Oh..alah takyah nak berencik-encik lah dengan saya ,,segan pulak saya..panggil saya aqil je..nama saya safiy aqil.
“kenape Boss nisa tu garang sangat dengan nisa ek..pelik pulak..dia memang camtu ke”tanya aqil pelik.
“Alah, dia tu bapa saudaara nisa..nisa kerja kat kedai dia..keluarga nisa bukan orang kya ,,takut nanti bila nisa lawan kene buang kerja, sape nak kasi keluarga nisa makan..sori-sori ,nisa dah melalui je..”balas nisa.
“Nisa, nak nombor fon bolah tak,mane tahu kalau
aqil perlukan nisa.aqil boleh call”.balas aqil.
“ok,,meh kasi fon jo kat nisa”
“nak!!”..ambilah..
Pertemuan yang dengan nisa menemani aqil hingga terlena.Untung aq tak join diorang.. dapat jumpa awek cun cam nisa..,dah lah comel+cun+baik+sopan..perfect..nak wat bakal isteri..hihi.tapi nak campak mane Hana kesayangan aq ni..tu lah Hana,jual mahal sangat,nanti hati aq dahh tada untuk dia,,padan muka!!!nangis dengan air mata darah pon tak guna..ape yang aq mengarot ni..hihi.malam-malam camnilah nak membebel je..
Bush!! Bush!!..Jo terus melunjur ke atas katilnye..dan terus terlena .ZZzz...

No comments:

Post a Comment