Saturday, 31 December 2011

kenangan 2011

rindu pada kenangan!!
tapi masa tak dapt diundur..
haha..
disetiap gambar ada cerita ada kenangan..
       belajarlah dari isi kehidupan, 
agar bijak memilih antara kebatilan dan
kebenaran kerana ada pengalaman dan pengajaran dalamnya,
yang mematangkan usia dan pemikiran..insyAllah.

Malam,
Ketika semua suara mulai lelap dalam kesunyian
Hanya terdengar suara hati bergemurh dalam dada
Aku seperti melihat laut yang tak tersentuh oleh angin, tenang!
Tenang di permukaan, gemuruh suara ikan didalamnya
Aku membayangkan melihat laut yang tenang di malam hari
Dipadukan dengan remang cahaya bulan
Tenang dan indah!
Kini aku sadar
Kenapa malam diciptakan
Kenapa dunia ini tak di isi hanya dengan pagi
Hanya dengan siang saja!
Malam adalah pengaduan, Mengadulah!
Dan jawablah sendiri!
Karena kau sudah punya jawabannya
Nikmati malammu
Jangan hanya kau gunakan untuk tidur
Bangkit dan renungkanlah
Apa yang sudah kau lakukan hari ini?

Thursday, 29 December 2011

BAB 1



                                                                                           BAB 1
"Bisingnya kelas....sakit telinga aq......Hana marah lah diorang.....bising sngat lah"kata Aina ,sahabat baik Hana                     .
"Aku malas lah ,bukan diorang nak dengar pun...wat sakit tekak aku je"balas Hana
"Ala diorang tak kan berani bising lepas kau tengking diorang ,si zahir tu yang mulut becok terus jadi pendiam lepas ko tengking  dia..."kata Aina
"Yelah", lalu hana bangun dari tempat duduk nya ,dengan suara yang lantang Hana berkata
"Senyaplah...sakit telinga aq "   Kelas yang tadi riuh rendah terus berubah seperti di tanah perkuburan...
Lalu Hana duduk semula.kelas yang senyap berubah menjadi bising dengan bunyi  orng berbisik...                                                    
 "Kan aq dah kata diorang tak kan dengar cakap aq" kata Hana.                        
 "Tak pe lah sekurang-kurangnya ko dah tegur diorang,diorang ni bising sebab diorang tengah mengumpat kau,kau dapat pahala."balas Aina
"Yelah tu" kata Hana
Selepas makan malam,Hana menolong mak nya mengemas meja makan sambil berbual-bual.                                                     
"Hana,kau dah dewasa ,dah besar panjang ,dah boleh khawin....jangan dikenang orng yang pergi....yang pergi tak kan kembali...."kata Mak Hana.
Ia mengiatkan Hana pada kenangan yang merubah hidupnya selamanya.
Kerana prisip ini......2 tahun dia cuba membalut kelukaan yang selama ini terbalut rapi mula tersingkap. "Hana,malam ni Fakrul ambil ,kita pergi dinner....ok...?"kata Fakrul
"Malas lah,ada perbentangan lah esok ,Hana tak ready lagi...lain kali boleh tak...?"balas Hana
"Tak boleh ,Fakrul ade benda penting nak cakap...." kata Fakrul.
"Cakap je lah sekarng" kata Hana.
"Tak boleh,benda yang Fakrul akan menentukan masa depan kita.Lagi satu fakrul nak kenalkan Hana dengan seseorang" Fakrul membalas.
"Yelah.....,Yelah....  Pukul bape fakrul nak ambil Hana.." Hana menantikan jawapan Fakrul sambil memikirkan siape lah orang yang ingin Fakrul  ingin kenalkan.

Selepas pulang, dari universiti...,Hana terus bersiap selepas solat , Hana sempat memberitahu mak nya yang dia ingin dinner dengan Fakrul, ingin diperkenalkan seseorang pada nya..
"Entah..,entah dia nak kenal kan angah dengan mak dia kot...Angah tahu lah Fakrul suka wat idea gila dia," usik Puan Sarah ketika Hana memberitahu ingin menggenalkan seseorang kpda nya. Dari jauh lagi Hana dapat melihat dengan jelas perempuan yang sedang melambai kearah kami..,   apabila Fakrul melihat wanita yang dalam linkungan 20an.
Tangannya yang ada digenggaman Fakrul terus dilepaskan.
Di dalam hati Hana pelbagai persoalan bermain hingga boleh menembus langit yang membiru......haha..mengarut je,,ko ni Hana."kata hatinya.Fakrul sudah jauh ke hadapan,lalu duduk di sebelah wanita tersebut lalu memaut pinggangnya. "Hana ini Fakrul kenalkan ,ini isteri Fakrul...Suria namanya....
,kami  menikah hujung tahun lalu.." kata Fakrul dengan tenang.
Tesirap darah Hana ,bagai sebuah bebah menghempap bahunya ...beribu kenangan terbayang di matanya.                                                                 
  "Sampai hati kau Fakrul wat Hanaa"kata Hana di dalam hati.
"Hana....,Hana...!!! "panggil Suria apabila mengesan perubahan yang besar di wajah Hana.
Hana yang terkejut dengan panggilan itu tersentak.
"Ye....,Ye....., "Berangan ke ,terkenang siapa kekasih ke"balas Suria
Fakrul yang mendengar merasa sangat cemburu dengan ape yang isterinya katakan. Untuk menghilangkan malunya,Hana ketawa sambil menidakkan kata isteri Fakrul. Lalu Hana menanyakan bagaimana mereka berkenalan...
Selepas 2 jam berbual Hana meminta izin untuk pulang, Fakrul menawarkan diri untuk menghantar kan Hana....
Hana sesungguhnya Hana ingin mengelak dari berada dekat disamping Fakrul selepas semua kenangan dilalui bersama....
"Sampai hati ,fakrul wat Hana camni... "desak Hana"
Fakrul hanya mendiam kan diri dengan perasan malunya kerana telah mendustai
cinta murni seorang gadis yang amat tulus mencintainya.Ya allah ,berdosakah aq kerana menjadi penyebab sekeping hati terluka..tapi siapa yang pedulikan hati ku ini..Sepanjang perjalanan tiada bicara ,gelak ketawa yang membuai perasaan. Sepi seribu bahasa..hanya kedengaran corong radio yang membingitkan telinga.
Hana..Hana!!!...berangan pulak anak dara seorang ni.
Cepat sikit kemas meja tu..kamu ni..eishhhh..tak berubah,suka sangat berangan nak jadi pak pandir ke..kata mak Hana.
Selepas mengemas meja,Hana masuk ke dalam biliknya yang cukup sempurna dan menjadi idaman ramai gadis sekarang..Warna biru laut yang menjadi idamannye..
.Ada kenangan yang menyebabkan Hana memilih warna itu.
Telalu sukar untuk dicerita.
Sedang hayut dibuat perasaan,akhirnya Hana terbuai mimpi indahh bertemu dengan cinta sejatinya yang entah bile dapat bertemu di alam realiti.





novel..

korang,,aq ada buat novel..tpi tak pikir lagi tajuk dia..
kalau korang ada cadangan beritahu lah..
ye..
tapi novel ni masih dalam proses pembuatan..jdi lambat sikit lah ek..
haha..
budak baru belajar..
novel masih tak banyak lawak..
tak reti nak wat lawak

Thursday, 22 December 2011

happy besday

dah tua ..sedih..
pada tarikh 23/12/1997
lahirnya seorng anak perempuan pada jam 6.30 petng yng diberi name
NOOR SYAFIZA BINTI MOHD KHALIM.

haha..tak sangka dah umur 14 haha,,nak masuk15 dah bru nak sambut besday..haha

orang yng pertama wish..
aina razlan
aina ayunie
angah saya..hihi
yang lain dah terlambat nak dapat nombor 1-3..hihi
ape2pon thanx sebab ingat dan wish..
tak kisah tak kasi hadiah..asal ingat..
haha
thanx sebab sanggup masukkan remainder kat engset korng sebab nak ingat besday aq..

Wednesday, 21 December 2011

berjaya,,

kejayaan??
semua orang ingin berjaya ..sampai sanggup buat apa saja untuk pastikan kejayaan itu sentiasa kita dapat walaupun sesusah mane pon..
entahlahh..usaha itu tangga kejayaan ..tapi kalau kita dah berusaha seribu daya tapi tetap tak bolaeh macam mana nak buat,,


banyak lagi tangga yang perlu didaki

untuk dapatkan segulung ijazah


Monday, 19 December 2011

takut kehilangan..

bila kita mencintai atau mencintai seseorang..
pasti kita amat takut untuk kehilangan..
meskipun orang yang kita cintai banyak melukakan dan mengecewakan hati dan perasaan kita..kita tetap bersabar untuk memperjuangakan sesuatu hubungan itu ..untuk pastikan ianya tak berakhir dengan kekecewaan..
pasti sedih jika ia terjadi..
tapi kalau sudah suratan takdir apa yang bolah dibuat..kita manusia biasa yang hanya bisa berserah dan mempercayai semua ni ada hikmahnya..
kehilangan seseorang akan membuatkan kita lebih kuat dan tabah dari segi emosi dan perasaan..
tapi tahulah bahawa ada seorang yang 
tak pernah lupakan kita..
ada dengan kita setiap kali kita kecewa..
tetap ada untuk memberi peluang untuk kita..
tapi kita selalu lupakannya..padahal dia takpernah tinggal kan kita walau satu saat pun..
percayalah kita tak keseorangan..
kita ada dia,keluarga kawan sahabat yang akan selalu menyokong kita ketika kita jatuh dan tersungkur..buat selama-lamanya..

cinta allah cinta agung

kita takkan kesunyian selamanya..pasti akan ada cahaya mentari akan menyenari hati gelap ini..amin


Friday, 16 December 2011

what will happen to me..

apa yang akan jadi pada diri ini.
jika saya hilang kawalan..
masuk tanjung rambutan lah..hihi
bolah buat lawak polak..

matahari sejati bila akan menjemput ku

Thursday, 15 December 2011

aq dah happy sikit2 :)

senang je aku lupakan kesedihan kan
nak thu macam mana..
jeritan!!hihi
kuat sampai boleh bolah buat orang terbangun dari tidur mati..hihi



Wednesday, 14 December 2011

hari yng membawa kelukaan..:((

setelah kita buat macam-macam..
susah ke..nak cakap terimakasih,,biar orang yng tolong kita tahu ..bertolongan dia dihargai



susah untuk tidak disakiti..

fool ourselves because too succumbed to provide opportunities for my self

Tuesday, 13 December 2011

asal dengan blog aq ni..

fed up nye aq..
apasal blog aq ni dye jadi gle..polak
tiba-tiba tak bolah nak design..
aq tengah happy2 ni ..terus tak ada mood
any je lah..nak wat cane..:((


sedih..+bengang...
arap2 cepat jadi ok..

Monday, 12 December 2011

aku ada seorang kawan ni..

kawan??
aq maknenye kalaU TAK ADA disisi kita jika kita memerlukan..

aq ada seorang kawan yang bila dia susah cari kita..entahlah..
lagi bagus dari tak ingat langsung..
haha
dia ni selalu main mengelat..sape entah ajar dia ni..wat serabut je,,
haha..tapi aq ada hobi yang sama dengan dia..
hobi ape?? rahsia..hihi :)

Sunday, 11 December 2011

sedih tak lagu ni..kena dengan jiwa aq..

saat terindah saat bersamamu
begitu lelapnya aq pon terbuai
sebenarnya aq tlah berharap
ku kan memiliki dirimu selamanya


segenap atiku luluh lantah
mengiringi dukaku yang kehilangan dirimu
sunggu ke tak mampu tuk meredam
kepedihan hatiku untuk merelakan kepergianmu

ingin ku yakini cinta takkan berakhir
namun takdir menuliskan
kita harus berakhir

ketawa...hahaahihihihuhuhuhehehe

bestnye kalau hidup kita happy je..
tak yah nak sedih + kecewa+ kecil ati..
tapi kalau tak ada  semua perasaan yang di atas kita bukan manusia
tapi robot hidup..
nak ke??
 tak sanggup


dalam sedih masih bolah ketawa..


jdi cam dia mesti best..the best day ever!!

in the dark nite

haaaaaaaaaaa...in the nite.. saje je,, bosan ..dah berapa minggu ni..fon aq senyap je.. sedih gle..buka fb pon kawan karib aq tak on pulak..fed up nye..


 
menanti benda yang tak kunjung tiba





tapi sebagai kawan yang baik aq tetap paham yang diorang sibuk..hihi..emo polak..dah melalut..hihi :)))

Saturday, 10 December 2011

kenangan yang takkan hilang..


sahabat baik aq ni ...
lame nye tak jumpa korang..rindu nye aq..hihi
tengku nurjamiella
nurul aina
aina ayunie
dan
saya (syafiza)
hihi
friend 4ever and ever..

jamuan akhir tahun.. :)

best gile lah..
jamuan akhir tahun 2 utarid..sedih pulak bila ingat dah nak masuk form 3..




kawan aq yang terbaik didunia and the next  
sedapnye..banyak gle kan..hihi